2025年11月10日カテゴリー:

探究科1,2年バディ班集会

10月31日の探究活動では、探究科1、2年生がバディ班を組み、自己紹介や取り組んでいる探究活動の内容を共有し、交流を深めました。また、質問することや、アドバイスをいただくことを通して、新たな視点を得たり、これからの活動の進め方を理解することが出来ました。取り組んでいる内容や学年など立場が違うからこそ、交流を通して学べることが多くありました。これから探究活動を進めていく中で、躓いてしまったときは頼り合うなど、互いに高めあっていきたいです。

 

On October 31, we held an Inquiry Course activity to form buddy teams between the first-year and second-year students. We promoted an exchange by introducing ourselves and discussing our work among other things. We were able to get new perspectives and learned how to move forward in our research by asking questions and getting advice from second-year students. By interacting with students from different grade levels and sharing our different types of projects, we were able to learn many things from each other. We want to continue to build trust with each other so that when we stumble in our research, we can rely on each other and help each other become better.